Ana içeriğe atla

ABBASİ SINIRLARI İÇİNDE KURULAN DEVLETLER

 ABBASİ SINIRLARI İÇİNDE KURULAN DEVLETLER 

Bu başlık normalde Abbasi Devleti’nin sonunda olması gerekirken, İslam tarihini temsil eden temel unsur Halifelik olduğu için o silsile zincirini bozmamak için Osmanlı’dan sonraya en sona alınmıştır. Bu kurulanların bazısı tarihe damga vuran müstakil büyük devlet iken bazısı küçük devletçik veya beylik şeklinde birbirinden bağımsız oluşan yapılardır. 

789-926 İDRİSİLER, Ehl-i Beyt, Fas 

777-909 RÜSTEMİLER, Harici, Cezayir 

800-909 AĞLEBİLER, Cezayir, Sicilya 

972-1152 ZİRİLER VE HAMMADİLER, İfrikiye ve Doğu Cezayir 

1056-1147 MURABITLAR 

1228-1574 HAFSİLER, Tunus, Cezayir 

1196-1549 MERİNİLER VE VATTASİLER, Fas 

909-1171 FATİMİLER, Şii, Mısır, Suriye, Sicilya 

868-905 TOLUNOĞULLARI, Mısır, Suriye 

935-969 İHŞİDİLER, Mısır, Suriye 

983-1085 MERVANİLER, Diyarbakır 

905-1004 HAMDANİLER, Suriye 

961-1150 MEZYEDİLER, Şii, Irak 

990-1096 UKAYLİLER, Şii, Irak, Suriye 

1171-1254 EYYÜBİLER, Mısır, Suriye, Diyarbakır, Yemen 

1023-1179 MİRSADİLER, Suriye 

1250-1517 MEMLÜKLER, Türk, Mısır, Suriye 

1047-1138 SÜLEYHİLER, Şii, Yemen 

1069-1389 ZEYDİLER-Ressiler, Şii, Yemen 

858-1454 RASÜLİLER, Yemen 

916-1090 KENGERİLER VEYA MÜSAFİRİLER, Azerbaycan 

463-1071 RAVVADİLER, Azerbaycan 

951-1174 ŞEDDADİLER, Arran ve Ani 

927-1090 ZİYARİLER, Taberisan 

932-1062 BÜVEYHİLER, Şii, İran, Irak 

1008-1051 KAKUYİLER, İran 

821-873 TAHİRİLER, Şii, Horasan 

819-1005 SAMANİLER, Horasan, Maveraünnehir 

867-1495 SAFFARİLER, Hariciler, Sistan 

628-1231 HARZEMŞAHLAR, İran, Hindistan 

992-1211 KARAHANLILAR, Türkistan 

962-1187 GAZNELİLER, Türk, Gazne 

1040-1157 BÜYÜK SELÇUKLULAR, Türk, İran, Irak, kurucusu Selçuk Bey’dir. 

1075-1308 ANADOLU SELÇUKLULARI, Süleyman Şah ile başlar. 

1127-1222 ZENGİLER, Türk, Suriye 

1102-1408 ARTUKLULAR, Türk, Diyarbakır 

1137-1408 İLDENİZLİLER, Türk, Azerbaycan 

1148-1286 SALGURLULAR, Fas 

1071-1177 DANİŞMENDLER, Türk Tokat, Amasya, Sivas 

1090-1256 İSMAİLİLER, İran, (Alamut kalesinde, Hasan Sabbah ile özdeş bir kabile



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İSLAMİYET'İN DOĞUŞU

 İSLAMİYET'İN DOĞUŞU Dünyanın Durumu  Arap Yarımadası'nın kuzeyinde Bizans İmparatorluğu, Doğu'da Sasani Devleti, Mısır'da Romalılar, Orta Asya'da Göktürk Devleti, Avrupa'da Kavimler Göçü sonrasında Batı Roma İmparatorluğu yıkılmıştı.   Arap Yarımadası'nın Durumu Arap yarımadası; Uzak Doğu, Afrika ve Akdeniz ülkeleri arasındaki ticaret yolu üzerinde köprü görevi yapmaktaydı. En yaygın din çok tanrılı putperestlikti. Bu dinin en büyük putları olan Lat, Menat, Hubel ve Uzza, Hz. İbrahim'in yapmış olduğu Kabe'de bulunmaktaydı. Arap Yarımadası'nın en önemli bölgesi; Mekke ve Medine'nin de içinde bulunduğu Hicaz bölgesiydi. Mekke'ye V. yüzyıldan itibaren Hz. İsmail soyundan gelen Kureyş Kabilesi hakimdi.  Hz. Muhammed Dönemi  Hz. Muhammed'in Doğuşundan İlk Vahye  Hz. Muhammed 570 yılında Mekke'de dünyaya geldi. 25 yaşında Hz. Hatice ile evlendi. 610 yılında Hz. Cebrail, kendisine Kur'an-ı Kerim'in ilk ayetlerini getirdi. Ona il...

Hz. Muhammed Dönemi

Hz. Muhammed Dönemi  Hz. Muhammed'in Doğuşundan İlk Vahye  Hz. Muhammed 570 yılında Mekke 'de dünyaya geldi.  25 yaşında Hz. Hatice ile evlendi.  610 yılında Hz. Cebrail , kendisine Kur'an-ı Kerim 'in ilk ayetlerini getirdi.  Ona ilk inananlar, eşi Hz. Hatice, amcasının oğlu Ali, Mekke'li tüccarlardan Ebubekir ve azat ettiği kölesi Zeyd'di.  621'de Medine'li 12 Müslüman Hz. Muhammed'e biat etti. Hicret  622 yılında Mekke'li Müslümanlar artan baskıdan kurtulmak ve İslamiyet'i yaymak amacıyla Mekke'den Medine'ye göç ettiler. Medine'liler de Akabe Biat'ından sonra Müslümanlar'ı kendi şehirlerine çağırmışlardı. Hicret sonunda İslamiyet daha güvenli bir ortamda yayılma olanağı buldu. Hicret sonunda Medine halkı üç gruba ayrıldı: Muhacirler, Ensar ve Yahudiler. Siyasi ve askeri bakımdan Hz. Muhammed'in liderliği kabul edildi.   Hz. Muhammed'in Savaşları

CAHİLİYYE DÖNEMİ VE FİL VAKIASI

  CAHİLİYYE DÖNEMİ VE FİL VAKIASI Cahiliye Dönemi : Bilgisizlik, gerçegi tanımama. İslâm , tam bir aydınlık ve bilgi devri olduğu için, Arabistan 'da İslâmiyet 'in yayılmasından önceki devre, daha dar anlami ile Hz. İsa 'dan sonra peygamberimizin gelmesine kadar geçen zamana " cahiliyye " devri adı verilmistir. Cahiliyye, insanın Allah'ı gereği gibi tanımaması, ona kulluk etmekten uzaklaşması, onun ilâhî hükümlerine değil de kişinin kendi hevâ ve hevesine uyması, insanların koyduğu emir ve yasaklara, siyasî sistem ve düsüncelere inanmasıdır. Kur'an-ı Kerîm'de: "Onlar hâlâ Cahiliyye devri hükmünü mü istiyorlar? Gerçeği bilen bir millet için Allah'dan daha iyi hüküm veren kim var?" (el-Mâide, 5/50) buyurulur. İslâm'ın hakim olmadığı ortamlar Cahiliyye çağlarıdır. Çünkü ilâhî bilginin kaynağından yoksun olan ortamlardır. Islâm'in gelisinden önceki dönemde yasayan müsrikler Allah'a isyan etmis onun hükümlerine sirt çevirmis bir ...